YERALTINDA VERİMLİ ÜRETİM İÇİN YENİLİKLER

     İsveçli madencilik şirketi LKAB, filosunun yenilenmesi konusunda daha verimli üretim yapmak için birkaç yıllık bir projenin parçası olarak, maden araçlarının emekliye ayrılması ve yenilenmesine yönelik bazı değişiklikler yapıyor.

     Malmberget madeninde, 125 yıldan fazla bir süre önce, endüstriyel boyutta saf manyetit madenciliği çalışmalarına başlandı. Şimdilerde ise devlete ait olan İsveçli madencilik şirketi LKAB, filosunun yenilenmesi konusunda birkaç yıllık bir projenin parçası olarak, maden araçlarının emekliye ayrılması ve yenilenmesine yönelik bazı değişiklikler yapıyor.
LKAB, 70’lerin ortalarından bu yana Allison tam otomatik şanzımanlarla donatılmış yaklaşık 50 maden aracı kullandı. LKAB mobil bakım teknisyeni Hans Degerman, madencilik uygulamalarında şanzımanların dayanıklılığının büyük önem taşıdığının altını çizerek; “Kamyonlarımız kısa mesafelerde sıkça dur kalk yaparak ağır yükler taşıyor ve bu da hem kamyonları, hem de şanzımanları çok yıpratıyor. Ortalama hızları saatte 25 km ve her yıl 80,000 km yol yapıyorlar,” diyor.

 

This entry was posted in HABERLER. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s