ÇİMENTO ÜRETİCİLERİNİN YERLİ MAKİNELER KULLANMALARINA YÖNELMESİ

28 makine üreticisi ve 13 çimento üreticisi firmanın katıldığı Türkiye Makine ve Çimento Sektörü Buluşması’nda üst düzey 70 yönetici yer aldı. Orta Anadolu Makine ve Aksamları İhracatçıları Birliği (OAİB) Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Dalgakıran ve Çimento Müstahsilleri Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Güçlü’nün yönettiği toplantıda Türkiye makine ve çimento sektörünün kesiştiği stratejik noktalar belirlenerek, çimento üretimde kullanılan makinelerin ithalatının azaltılarak, yerli üretim makinelere yönelmesi için her iki sektörün neler yapması gerektiği ifade edildi. Türkiye Makine ve Çimento Sektör Buluşması’nda çimento üreticilerinin yerli makineler tercih etmesinin sağlanması için neler yapılması gerektiği tartışıldı. Ortak görüş, yabancı marka tutuculuğunun kırılması ve yerli makine üretiminin daha kaliteli boyuta taşınması için üretim standartlarının geliştirilmesi, oldu.

“Yabancı marka tutuculuğunu kırmalıyız”

Toplantıda konuşan Mustafa Güçlü ise Türkiye’deki çimento üreticisi firmaların yabancı marka tutuculuğunun kırılabilmesi için Türk makine üreticisi firmaların bu tarz toplantılar ile somut iş birliklerine gitmesi gerektiğini söyledi. Çimento firmalarının yerli makine üreticilerini daha yakından tanımasının önemine değinen Güçlü, “Elimizde iki sektör var. Biri makine diğeri çimento. Bu iki sektör stratejik noktalarda birbirleri ile kesişiyorlar. İmalat sektörünün her alanında olduğu gibi bizlerin de makineye ihtiyacı var. Ancak bu makinelerin sorunsuz çalışması gerekiyor. Çimento üreticileri için bir makinenin arıza yapması ciddi zararlara yol açabiliyor. Bu nedenle kaliteli makineleri tercih etmeliyiz. Günümüzde bu kalitede yerli üretim makineler olduğunu herkes biliyor. Artık yabancı marka tutuculuğundan sıyrılıp yerli makineler tercih etmeliyiz” diye konuştu. Tüm katılımcıların aktif bir şekilde fikirlerini beyan etmesi istenen toplantı sırasında çimento ve makine üreticisi firmaların yöneticileri de söz alarak yerli makine kullanımının artması için makine sektörüne ve çimento sektörüne düşen görevlerin neler olduğunu söylediler. Katılımcı firma temsilcilerinin ortak görüşü; “yabancı marka tutuculuğunun kırılması ve yerli makine üretiminin daha kaliteli boyuta taşınması için üretim standartlarının geliştirilmesi” oldu.

“Birlik içersinde hareket etmeliyiz”

Türkiye’nin ithal ettiği makinelerin yüzde 70’nin ülke içinde üretildiğinin altını çizen Adnan Dalgakıran, çimento sektöründe kullanılan makinelerde de ciddi oranda ithalat gerçekleştirildiğini ve bu duruma karşı her iki sektörün de birlikte hareket ederek çözüm üretebileceğini belirtti. Türk makine sektörünün yıllar içerisindeki teknoloji ve kalite gelişimini somut rakamlara dayandırarak anlatan Dalgakıran, çimento üreticilerinin yerli makineler almaktan çekinmemeleri gerektiğini, çünkü Türk makine sektörünün ihracatının yarısından fazlasının Almanya başta olmak üzere gelişmiş ülkelere olduğunu söyledi. Petrolün ardından en büyük ithalat kaleminin makine olduğunun da altını çizen Dalgakıran, çimento üreticilerinin kalitesi ile kendini ispat etmiş yerli firmalardan alım yapması durumunda cari açığa karşı da önemli bir zafer kazanılacağını sözlerine ekledi.

 

This entry was posted in HABERLER. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s